21 Nisan 2008 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ TAVUK


Merhabalar bu sefer değişik bir tarifle karşınızdayım.Cumartesi günü tv izlerken bir kanalda denk geldi bu tarif yapılışını felanda izledim,aşçı adam da okadar ballandıra ballandıra anlattıki hemen deneyesim geldi ve dün denedim:)Hindistan cevizli tavuk olurmu demeyin oldu bizzat yaptım yedim çokta leziz oldu:)Herkese bu değişik lezzeti tatmasını öneririm.Herkese afiyet olsun..

Malzemeler:

3 adet tavuk gögüsü kemiksiz
2 yumurta
1 su bardağı un(yetmezse ilave edilir)
1 paket hindistan cevizi
tuz
kızartmak için sıvı yağ

yapılışı:
Tavuklar ince uzun şekilde kesilir,tuzlandıktan sonra önce una bulanır,daha sonra bir kapra çırptığımız 2 yumurtaya bulanır ve en sonda hindistan cevizine bulanır bütün dilimler bu işlemden geçtikten sonra kızgın yağda kızartılır.peçete serili bir servis tabağına alınır.Daha sonra arzu edilir ise ister patates püresi istersenizde size değişik bir sos tarifi vereyim denersiniz oda çok güzel oluyor.

Sos yapılışı:

Bir bütün yeşil elma rendelenir,içine bir kase mayonez koyulur.bir tatlı kaşığı köri ve bir çay kaşığıda köri eklenerek karıştırılır.

İşte bu soslada bu tavukları yemek çok leziz olur bence birdahaki sefere öyle yapmayı düşünüyorum:)herkese afiyet olsun:)


7 yorum:

Aynur dedi ki...

valla cok ilginc geldi bana ya hindistan cevizli tavuk!!! Harbi cok ilginc yani::))

Hem hayirdir nasil olduda sen pastalardan yemek turu seylere yoneldin öle :)

ama guzel gozukuyor tadida guzel olmus daha ne olsun ellerine saglik sekerim

öpüyorum

ESRA dedi ki...

şekerim değişiklik yapmak güzel şeydir:)hep aynı olsun istemedim yani:)ondan öle oldu hem güzelde oldu:)

Adsız dedi ki...

harika bir tamak
deyisik bir tarif deneneceklerin listesine girdi bile:))
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

esra, nefis bir fikir..

ellerine sağlık. Bende denemek istedim.. Ballı tavuk oluyor hindistan cevizli niye olmasın. :)

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Cidden enteresan bir fikir, hiç aklıma gelmemişti Esra'cığım....
Hemen denenmeli bence, bir de vakit bulunabilse:))))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Güzel yorumun için çok teşekkürler :) Kekim bazen kalıba yapışıyo demişsin, kek kalıptan çıkmakta direndiğinde:) nemli bir bezin üzerinde 5 dakika falan bekletirsen kalıptan kurtuluyo canım aklında bulunsun. Tavuğun da çok güzel görünüyo, eline sağlık. Görüşmek üzere :)

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmm çok farklı bir tarif, hindistan cevizli tavuk hiç düşünmediğim bir lezzet, ama denenecekler arasına girdi bile, ellerine sağlık canım...