6 Nisan 2008 Pazar

KOLAY PEYNİRLİ POĞÇA&SÜT HELVASI



Merhabalar dün evdeydim ve canım sıkılıyordu,geçen gün görmüştüm sevimin sayfasında bu poğçaları çok beğenmiştim:)Tadını tahmin bile etmiştim ve tutturmuşumda yediğimde o aldığım hazzı anlatamam:)Hemen yapayım ve aklımda kalcağına midem de kalsın dedim ahaha:)Tarifi sevim'den alabilirsiniz:)Gerçekten lezzetli ve adı gibi kolay bir poğça..


Birde Cuma akşamı bir arkadaşım var arzu msnde konuşurken süt helvası yaptım süper oldu felan dedi.Benimde uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti,hemen aldım tarifi ve yine dün onuda deneme fırsatım oldu.Gerçekten bu tarif tam kıvamında oluyor.Denemek isteyenlere tavsiye ederim:)Ben üzerini yapmadım tarçın ile süsledim.Arzu ederseniz siz altı soğuk sadece üstü yanan fırında üzerini yakabilirsinizde.Herkese afiyet olsun sevgilerimle..
Tarif:
1 litre süt
2 su bardağı şeker
1 su bardağı un
250 gr tereyağ
1 paket vanilya
Yapılışı:
Süt ile şeker kaynatılır,süt kaynamaya başladığında un ve tereyağıda diğer tencerede pembeleşinceye kadar kavrulur.Kavrulan unun içine kaynayan süt dökülür diğer yandan da karıştırmaya devam edilir unların topak olmaması için.Muhallebi kıvamına geldinde vanilya dökülür biraz karışınca ocağın altı kapanır.Borcama alınır helva,dediğim gibi arzu ederseniz fırında üzerini yakabilirsiniz.Ben tercih etmedim Tarçın yada dövülmüş fındık ile servis yapılır.afiyet olsun.


8 yorum:

Aynur dedi ki...

way:) Vallaha astin kendini:)

Benim yoklugumdan istifade neler yapilmis :) Benimde canim tatli istiyor ve kendimi dizginlemeye calisiyorum.bugun biraz fazla yedim yarin insallah hic bisey yemezsem tum kalori ihtiyacimi sutlaca adamayi dusunuyorum:)

rokali salata yedim az once.ama salatayi rokasiz yemem dencek kadar tatli gelmedi bana bildigin ot :) ama saglikli diye arada tuketmeyi dusunuyorum azar azar salatalara katilabilir:)

ellerine saglik canimcim

sevgilerimi bilahire yolluyorum:)

öpüyorum

Adsız dedi ki...

oooo hwerşey nefis
ellerine sağlık
sevgilerr

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canımmm,

Poğaçanda, süt helvanda enfesss, şu süt helvasını hep merak ederdim, öğrenmiş oldum sayende:)) Hemen denemeli....

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

yesildomates dedi ki...

canım poğaçan miss gibi olmuş...
süt helvasınıda inan yeni duydum..
tadınıda merak ettim doğrusu..ilk fırsatta deneyaceğim..
ellerine sağlık..
görşmek üzere...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Esra'cim,
benim favorim ilk bastaki pogacalar, süt helvasida ayni muhallebi kivaminda olmus, hersey icin ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım
Ellerine sağlık
poğaça da süt helvasıda harika görünüyor

bu helvadan annem yapar çook süper tat hımm
diyet bir şekilde denesemmi acaba
helvanında diyeti komik olur ama:))

sevgiyle kal

SOFRAM dedi ki...

Merhaba canım, poğaçan da süt helvanda çok güzel olmuş, ellerine sağlık, afiyetler olsun sizlere, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merhaba
siteniz çok güzel olmuş gerçekten çok beğendim.
http://www.mutfakta.net buda benim sitem sizde
inceleyip fikrinizi söylerseniz sevinirim.
fikir alışverişinde bulunabiliriz isterseniz.

hakan