18 Nisan 2008 Cuma

KIYMALI BÖREK&PATATES SALATASI PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 21




Merhabalar yine zorlu bir haftanın ardından sizlerleyim,bu hafta benim için zor geçti.İş nedeni ile Denizliye gitmiştim,ama anneannemin vefatı haberi gelmesi ile Bursa'ya acil geri dönüş yaptım.Neyse sorunsuz bir yolculuktan sonra evime ulaştım.Çarşamba günü defnettik allah rahatça yerinde dinlerdirmek nasip eder inşallah.
Gelelim sizlere yayınlayacağım tarifime aslında bu nedenlerden dolayı yeni birşeyler deneyemedim.Elimde olan bir tarifi yayınlıcam porselen demlik çay saati etkiliği adına.Sevgili Nigar'ın davetinden dolayı teşekkür eder kolaylıklar dilerim.Ben sıcakken çok beğendiğim bu böreği gerçekten çıtır çıtırdı.Herkese tavsiye ederim.Yapılışına geçelim;

Malzemeler:

6 adet hazır yufka
kıyma
soğan
tuz
kaşar peyniri
2 bardak süt
3 yumurta
yarım paket margarin

Yapılışı:

Bu istediğiniz kadar karışım elde edilebilinen bir börek adet size kalmış aslında.Göz kararı yapmıştım ben.Öncelikle sütü yumurta ile çırpıyorsunuz.1 yumurta sarısını üzeri için ayırdıktan sonra hepsini çırpabilirsiniz.Bu karışımın içinede yarım paket margarin eritilerek katılıyor.onuda çırptıktan sonra.kıyma ve soğanı ateşte kavuruyoruz az yağla.1 yufkayı masaya açıyoruz ve bu karışımı fırçayla heryerine sürüyoruz.daha sonra başka bir yufkayı üzerine sürdüğümüz karışımlı yufkanın üstüne seriyoruz.daha sonra yufkayı 4 e bölüyoruz,ve parçaları birdaha 2 ye bölüyoruz.ahh resim çekseydim keşke ama aklıma gelmedi o anda:)sigara böreği yaptığımız şekilde bir yufka elde etmiş oluyoruz.ve sonra göz kararına göre kıyma içine koyulur ve sıkı değil gevşek ve geniş bir şekilde sarıyorsunuz yufkayı.daha sonra hepsi için aynı işlem yapılır.ve bir gece buzlukta bekletilir.ertesi gün yufkalar dolaptan çıkarıldıktan sonra tam ortaları bıçak yardımı ile kesilir biraz eridikten sonra yufkaların ağzı iyice açılır rendelenmiş kaşar peynirinide içleri koyulur.Daha sonra pişmesi için fırına atabilirsiniz.Bence denemelisiniz ben çok beğendim.Herkese afiyet olsun.
Patetes salatası içinde;
İstediğiniz kadar patates,
kırmızı lahana
marul
taze soğan
havuç
tuz
zeytinyağ
kırmızı pul biber
Yapılışı:
Patatesler suda haşlanır.daha sonra marul ve kırmızı lahana havuç hepsi salata haline getirilir.haşlanan patatesler küp küp doğranır daha sonra salata karışımı ile karıştırılır.Tuz zeytinyağı ile eğer istenirse kırmızı pul biber de eklenerek servis edilir.Herkese afiyet olsun.


6 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmhhh her ikiside misssss olmus :)) gercekten nefisss görünüyorlar ...

ellerine saglik canimmm ...

kocaman sicacik sevgilerimle ...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Börekler nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Anneannen için üzüldüm. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun.

elif dedi ki...

börekler çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Aynur dedi ki...

Allah rahmet eylesin basiniz sagolsun canimcim.

bu ara nedir bu yasadiklarimiz anlam veremiyorum hayattan tadimi tuzumu cekmek uzreyim.

eline saglik

öpüyorum

selamlar

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
anneannenin vefati icin öncelikle Allah rahmet eylesin ve mekani cennet olsun demek istiyorum.

Böreklerle ve patates salatasiyla tam benlik bir ikili hazirlamissin, harika görünüyorlar, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm..

Adsız dedi ki...

tarifin için çook tşk ederim cnm.anneannenin vefatına çok üzüldüm.Allah rahmet eylesin.