11 Şubat 2008 Pazartesi

CHEESECAKE VE PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14



Porselen Çay Saati Etkinliğine ilkez katılıyorum inşallah artık hep katılmayı düşünüyorum:)


Evet bu keki yaptım diye öyle bir haykırasım varki tahmin bile edemezsiniz:)niyemi çünkü ilk denemem hüsranla sonuçlandı.Resmen Dr. Oetker tarifinin ne kadar yanlış olduğu kanısına vardım:)Tarifin arkasında yoğurt yazıyor ama ne süzme nede başka bişey bende aldım bildiğimiz yoğurtla yapmaya kalkıştım ve çöpe attım:)Neyse yani o hüsran oldu ama bu seferki Aynurumunda desteği ile çok güzel oldu.Aynurum hiç üşenmedi sabırla bana netten nasıl yapılacağını anlattı:)camerayı açtık seside açtık başladık yapmaya ben bazen yiğenim Ceren yüzünden biraz zorlandım.Çünkü 3 yaşında ve herşeyi elliyor onuda yapsana bunuda yapsana bende yapcam değip durdu bütün akşam başımda.Hatta bir ara Aynur 3 yumurta yerine 4 kır dedi yok dedim bu iyi oldu kırmayalım.Ana senmisin onu diyen Ceren tutturdu kırcammmm yumurtayı kırcam diye:)Aynur dedi tamam yok kırmıcaz vazgeçtik ama Ceren vazgeçmedi bağırdı kırcammmm diye ve ağladı:)sonuna pes ettik ve Ceren bütün yumurtaları üşenmedi kırdı toplam 3 yumurta da çöpe gitti :)neyse zor bela sonunda kekim oldu ve afiyetle yedik:)Ben şimdi detaylı anlatcam nasıl yaptım diye.



Malzemeler:
Yukarıda gördüğünüz Dr. Oetker kek karışımını alıyorsunuz:)
3 yumurta
100 gr margarin
500 gr labne peyniri

sos için:
ben çilek ve bögürtlen sosu kullandım oda yine Dr. Oetker marka
Yapılışı:

Hamur karışımı içine oda sıcaklığında erimiş olan margarini koydum ve yoğurmaya başladım.hamur kulak memesi kıvamına gelince 28 cmlik kek kalıbını daha önceden margarinle yağlıyıp ve unladıktan sonra hamuru içine ince bir tabaka olarak yerleştirdim ve kenarlarından 2 cm yukarı taşırdım.
Kreması içinde Dr Oetker krema karışımını bir kaba koydum,ve 3 yumurtanın sarısını başka bir kapta beyazını başka bir kapta mikser yardımı ile çırptım.Daha sonra önce sarıyı karışım içine boşaltıp tekrar mikserle karıştırdım.Daha sonra bu karışım içine labne peynirini koydum ve yine karıştırdım.en sonda yumurta aklarını başka bir kapta çırpmıştık onuda karışım içine döktüm bu sefer kaşık yardımı ile yumurta aklarının kabarıklığı sönmemesi için biraz karıştırdım.Karışım eğer biraz katı olduysa siz onu biraz sıvılaştırmak için gözkararı soda kullanabilirsiniz.Ben normal su koydm biraz ama soda yoktu evde:)Aynur soda ile yapmış ve daha çok kabarmış:)Daha sonra 180 derece ısıtılan fırına koydum ve tam 55 dakika pişirdim.üzeri biraz kızarmaya dönünce fırın derecesini 150 ye indirdimki içi daha iyi pişsin diye:)Afiyet olsun herkese...

10 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

CANIM BENDE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORDU.BU YOĞURT KONUSUNU ÖĞRENMEM İYİ OLDU.ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORELLERİNE SAGLIK CANIM KOCAMAN SEVGİLER

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
harika bir cheesecake olmus, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Disalce dedi ki...

bu dr. beni öldürecek..ne zaman çıkarmış bu karışımı..merak ettim şimdi....

yeni denemeyle olan kekin çok güzel görünüyor...

ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Merhaba sitenize ilk ziyaretim...Bazen o çok güzendiğimiz tarifler malesef bizi yanıltabiliyor...İkinci denemeniz gayet başarılı olmuş bence ellerinize sağlk...forum siteme beklerim...
www.hayatintatlari.com
www.hayatintatlari.com/forum

belgin kıral dedi ki...

selam canım ellerine sağlık:))çok güzel olmuş

Aynur dedi ki...

Canimmmmmmmmmmm :)

sonunda bunu basarmana nasil sevindim anlatamam sanaaaaaa :) yani senden cok ben sevindim desem yeri var

ama suna emin ol ki bu kesinlikle dr.oetkerin sucu senin degil.yogurt konurmu canim buna konsada insan oraya suzme falan yazar ilk yapacak olanlar icin ayol :) hem cok kati oluyor karisim ben tutmadim bu karisimi ya da eksik bi malzeme var.hani sen bu ekledigin resimin arkasini bana yollayacakdin bitanem?

kendimde okumadan icim rahat etmeyecek.hala bi eksik bisey okudunuz gibi dusunuyorum:) icine su katmadan o kadar kati oluyorki bunu dusunmemek elde degil... neyse bidahaki sefere daha guzel olcak eminim...

eline saglikk

öpüyorum seni cok cok

Aynur

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
tekrar ben geldim, pastamla ilgili güzel sözlerin icin tesekkür ederim.

Denersen inan pisman olmazsin, benden söylemesi!

Selam ve sevgilerimle..

Aynur Yaren dedi ki...

Harika görünüyor,ellerine saglik canim.

belgin kıral dedi ki...

selam,
günün de gecen de güzelliklerle geçsin, sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhaba Esra Hanım,

PDÇE-17'ye katıldığınız salatayı görünce blogunuzu merak ettim :) o kadar değişik bir salata ki! Fakat bloga girince bir de baktım cheesecake :) Her zaman yapımının çok zor olduğunu düşündüğümden hiç kalkışmadım cheesecake e, fakat dr. oetker'i alıp bahsettiğiniz püf noktalarıyla deneyaceğim, teşekkürler :)

http://aslininmutfagi.blogspot.com