18 Şubat 2008 Pazartesi

PROFİTEROL VE PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15




Merhabalar bu haftaki porselen çay saati etkinliği 15'e bende profiterolümle katılmak istedim.Dışarıda pastanelerde yediğimde gerçekten zevk aldığım bir tatdı.Bende birgün denemeliyim yapmalıyım felan derken karar verdim yapmaya ve koyuldum işe:)Bloglarda gezinirken bu tarifi sevgili Müge nin blogundan aldım.Ve gayet başarı bir tarif.Benim gibi acemi biri için pek kolay olmadı ama yazılanların hepsini tek tek uyguladım ve yaptım.Gerçekten tadı çok güzeldi.Ben iki ayrı sosla denedim çünkü babam kakaolu tatlıları sevmiyor mecburen onada muzlu puding yaptım ve üzerine döktüm.Ben ikisininde tadına baktım ve ikiside güzeldi:)Yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin diyorum.Vede Sevgili Gül arkadaşımıza etkinlik için başarılar ve kolaylıklar diliyorum.


Tarifi yazmayacağım Mügenin blogundan ulaşabilirsiniz:)

15 yorum:

Aynur dedi ki...

wayyy :) kiz sen bayaa becerikli bisey oldun yakinda benide gececeksin korkuyorummmmmmmm ::)))


eline saglik süper gozukuyolar birde iki versiyon haa :)

. dedi ki...

Profiterol harika olmus canim eline saglik.
Etkinliklere tarif yetistiremez olduk:)))
Bekleyen paylasacagim o kadar cok tarif birikiyorki bu sebeple sorma gitsin.
Canim bursaya selam,yorumun icin tesekkürler.

sevimin sayfasi dedi ki...

canim süper olmuslar
hele sunumun harika
ikisinide cok sevdim
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

aaa benim babam da kakaonun k sini yemez ona ayrı yapılır o yüzden bu fikri çok tuttum
ellerine sağlık
sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım ne kadar güzel bir sunum olmuşenfes görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Dilek Mutfakta dedi ki...

hemşerim görüntü süper eline sağlık.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

etkinliğe katılımın için çok teşekkürler canım tarifini aldım sevgiler

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili esra, ellerine sağlık güzel gözüküyorlar. Fakat bir düzeltme yapmak istiyorum. Aslında bu senin hatan değil tarif bulup uygulamışsın, çok da güzel yapmışsın ellerine sağlık. müge'nin sayfasına baktım, yorum yazılamıyor. Müge tek rakibim inci pastanesi diye espri yapmış. Fakat müge sosu o kadar az kullanmış ki profiterol hamurları gözüküyor, resmen koklatılmış :) ve ev yapımı çoğu yerde de bu tarz pastaya profiterol denmiş, böylece yayılmış gitmiş.

Profiterol çok özel bir tatlıdır. üzerinin çukulata sosu bu özelliği verir. Hazır çukulata sos diye satın aldığımız soslardan çok farklı olarak gerçek çukulata ve çukulata tadında olduğu gibi görüntüde de sos bu kadar az kullanılmaz. mügenin verdiği tarif petifür mü desem ekler mi desem? Ekler görünümünde petifür gibi bişi olmuş. hamur aynı olmasına karşılık profiterol olunca kaselerde servis yapıldığı gibi derin tabaklarda da bol soslu ve tek kişilik hazırlanmış olarak sunulur. Hatta kaselerde sunulan profiterollerin hamurları çukulata sostan görülmeyecek içine gömülmüş haldedir. Üstelik üzerinde çukulata taneleri olması tercih edilir.
Örnek olarak aşağıdaki linklere bakılırsa gerçek profitorollerin fotoğraflarını görmek mümkün.

mügeye rakip olan inci pastanesinin profiterolleri: http://lezzetinizinde.blogspot.com/2005/11/inci-pastanesinin-profiterol-49.html

sefa pastanesi prefiterolü http://www.sefapastanesi.com/urundetay.asp?contentId=1160056202968

bir de pasta malzemesi.com u prefiterol fotoğrafını buldum netten http://www.pastanemalzemesi.com/tariflerdetay.php?id=9&mid=33

Görüntü böyle olmalı. hazırlama tepsiye çoğul olarak değil tek kişilik porsiyonlarda hazırlanmalı. çukulata tadı hissedilmelidir.

Ayrıca internette gördüğüm yapılan bir hata da bazı yerlerde tartalet lere petifür denmiş. hatta çukulata sos içine kek dilimleri konduğu zaman SUPANGLE olur, SUPANGLE ye ise yalancı profiterol demişler :)

Yanlış öğrenmeyi düzeltme adına saygı sevgilerimle..

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Esra;
Tarifi denemene ve beğenmene çok sevindim. Ben de bu hafta sonu yaptım yine, beyaz çikolata sos döktüm bu sefer, o şekilde de çok güzel oldu.
Seninkilerde çok hoş görünüyor, pufidik pufidik kabarmışlar ne güzel. ellerine sağlık, afiyet olsun, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Profiterol sevdiğim bir tatlı ama yapmaya cesarette edemediğim bir tatlı diyebiliriz...Ellerinize sağlık...

GUZİN ABLA dedi ki...

merhabalar arkadaşım porselendemlik ailesi olarak her hafta ev sahipliği yapmış oldugumuz bir arkadaşımız ile sohbet yapıyoruz bu haftada
Tarif dünyasi ile sohbet yaptık bu roportaj ile onu daha iyi tanıcaksınız http://birdemliksohbet.blogspot.com

Adsız dedi ki...

selamlar esracim,

profiterolun süper görünüyor, cokta severim...

her zaman istanbulu aklima getirir :))

dügün alisverisinde esimle yerdik ahh ahhh :))

ellerine ve yüregine saglik, aysel

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Esra'cığım,

Ne kadar güzel olmuşlar, beyaz soslu olana bayıldım:)
Ellerine sağlık canım:)

Kocaman sevgiler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

arkadaşım gezdiğin yerler ve profiterollerin harika eline sağlık.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

mmmmmmmmmm harika bir görüntü ellerine sağlık esra'cım nefissss